2015. február 27., péntek

Télen a nyári berekben




Drága Gergő bácsi!

       Éppen csak pár órája váltunk el egymástól, pár órája hagytam én is magam mögött a berek csodás világát, s máris égek a vágytól, hogy megint visszatérjek oda. Nehéz visszaszoknom a szürke hétköznapokba, a munka, a mindennapi robot világába, a városi létbe, ahonnan hiányzik a kis szárcsák pittyegése, Csikasz izgatott csaholása, a vízimadarak nappali zajongása, az éjszaka csöndje, a kuvik huhogása. Mit meg nem adnék azért, hogy ismét hallhassam ezeket. De még a szúnyogok, sőt az a fránya leégés is hiányoznak néha... (Az az ijesztő jégeső azért nem.)
         Mindezek ellenére igyekszem visszatérni a régi kerékvágásba, s itt, a városi hétköznapokban is észben tartani a sok tudást, bölcsességet, amit Gergő bácsitól és a berektől kaptam ebben a pár hétben: hogy egyetlen élőlény sem mondhat mást, mint amit érez, csak az ember; hogy Gergő bácsi segítségével én is megtanulhattam egy kicsit az állatok nyelvét, ami a valóság nyelve; hogy kapkodni felesleges, mert azzal csak elrontjuk a dolgokat; hogy a valóság is lehet olyan szép, sőt szebb, mint a hazug álmodozás, csak meg kell tanulnunk megélni a pillanatot, csak közel kell hajolni hozzá, szétbontani és jól megnézni; hogy a természet bölcs de könyörtelen, ami van, annak lennie is kell; s hogy milyen is a természet, az élet öntudatlan szépsége...
         Be kell valljam, Gergő bácsi, bánom, hogy csak most, ilyen "vén fejjel" csatlakoztam először Tutajosékhoz ebben a nagy kalandban, de egyben örülök is neki, mert azt hiszem, sokkal több útravalóval köszönhettem el így Magától, s közben egy kicsit én is újra gyermekké válhattam...
         Ahogyan beszéltük is a búcsúzáskor, - amely nem is volt igazi búcsúzás, hiszen ahogy Gergő bácsitól tanultam, minek kimondani azt, ami nyilvánvaló - nemsokára megint találkozunk és megismerhetem majd Tutajossal és Bütyökkel együtt a téli berek titkait, csodáit is. Számolom a napokat, remélem gyorsan peregnek majd a naptár lapjai! 
         Addig is minden jót, jó egészséget kívánok Gergő bácsinak és kínálja meg a nevemben is egy-két finom falattal Csikaszt! 

A mielőbbi viszontlátás reményében:
BookwormGirl

Az értékelésem, hogy ez se maradjon le, természetesen 10-es. :-)
Na meg egy-két hangulatteremtő kép. (Széles Tamás remekül adja elő az egyébként is remek történetet! :-)

Kilátás a csónakból

Élet a nádason

Tüskevár


A könyv ismertetője a Molyon

2 megjegyzés:

  1. De jó, de jó, hogy Neked is tetszett! :) Szerintem sem vált kárunkra, hogy nem kiskamaszként olvastuk, de ez is egy olyan könyv, amit akárhány évesen olvashat az ember, mert valójában nincs korosztályhoz kötve.
    A Téli berekhez azt a tanácsot kaptam, hogy legyen itthon disznótoros :).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor készítem. :-))) Mondjuk vicces, hogy a Tüskevár így télen került nálam terítékre, mire a Téli berekre belefogok, meg remélem már tavasz lesz. De így talán jobban el is tudok vágyódni a berekbe. :-)

      Törlés